Így lehet képes saját szervezetünk gyógyítani a cukorbetegséget
2019.02.01.Highlights of Hungary – avagy Magyarország legjobb kezdeményezései
2019.02.08.A Microsoft nyerte a Super Bowlt, pontosabban az irdatlan pénzért futatott reklámok versenyét. A cég olyasmit hirdetett, amivel soha nem fog komoly pénzt keresni, de PR-szempontból telitalálatnak tűnik.
Miközben az amerikaifutball ma hajnali döntőjében a két csapat vért izzadt néhány pont megszerzéséért is, a szünetekben intenzív háború folyt a hirdetők között. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, és mint ilyen, nagyon nem mindegy, mivel villantanak ilyenkor a csillagászati hirdetési árakat megfizetni képes vállalatok. A hagyományosan nagy költségvetésből leforgatott, vicces, kreatív reklámok dömpingjéből nehéz kitűnni, a Microsoftnak viszont mégis sikerült. Ráadásul egy csendes, szerény kisfilmmel, ami egy szűk kisebbségnek fontos témával foglalkozott.
Segítő kezet nyújtanak
Bár Redmondnak biztos nem jönne rosszul, ha egy célzott promóció hatására erősödne az Xbox játékkonzol pozíciója a rivális PlayStation ellenében, vagy éppen megugrana az értékesítése a Surface termékcsaládnak, ám a gyártó ezúttal más utat választott. A reflektorfénybe egy 100 dolláros eszközt állított, amelynek potenciális vásárlóközönsége – szerencsére – meglehetősen szűk.
Ahogy a fenti filmből kiderül, a kérdéses termék az Xbox Adaptive Controller, amit kifejezetten testi fogyatékossággal élő embereknek fejlesztettek ki, hogy ők is hasonló élményeket szerezhessenek játék közben, mint egészséges társaik. A gyermekeket és szüleiket megszólaltató alkotást persze könnyű lenne hatásvadásznak bélyegezni. Ám a helyzet az, hogy itt nem csak egy reklámról van szó. Ezt az eszközt jelentős ráfordítással kellett megalkotni a Microsoftnak, miközben az elejétől kezdve világos, hogy egy ilyen döntést üzletileg nagyjából lehetetlen számokkal megindokolni.
Az Xboxon kívül más termékekkel is használható, számos külön speciális beviteli eszközzel kombinálható, igény és lehetőség szerint testre szabható Adaptive Controller megalkotásában a cég egy sor érintett szervezet segítségét kérte és kapta meg. Így biztosítva azt, hogy olyasmi születhessen, ami ténylegesen képes javítani a valamilyen fogyatékossággal élők életminőségén. Hogy mennyire odafigyeltek a részletekre, azt jól mutatja, hogy a termék csomagolása sem megszokott, azt kifejezetten úgy szállítják, hogy könnyen kibontható legyen.
Van min kozmetikázni
Egy biztos, miközben azon aggódik a világ, hogy mikor veszik el a munkát, vagy akár ébrednek öntudatra a robotok, esetleg hogy a héten éppen melyik technológiai óriásnál robbant ki egy újabb adatkezelési mizéria, az Adaptive Controllerhez hasonló kezdeményezések nem csak az adott cég PR-jének tesznek jót, de úgy általában a technológiai fejlődésbe vetett hitet is segíthetnek visszaállítani.
Forrás: bitport.hu